Niveau 5

Ik heb mij op veelal verschillende individuele leerlingen gericht tijdens mijn LiO. Ik heb met de Intern-Begeleider en directrice gesproken over leerlingen in groep 7 over hun gedragsproblemen. Ook heb ik met de groepsleerkracht overlegd, over hoe zij deze kinderen aanpakte. Er werden notities gemaakt over de leerlingen. Later heb ik met een aantal van deze leerlingen met de directrice gesproken. Soms kwam een ouder daar ook bij, zodat iedereen wist wat er gebeurde.

Verder heb ik mij gericht op leerlingen met leerachterstanden. Zo heb ik een leerling uit groep 4 met een rekenachterstand geobserveerd en een hulpplan m.b.v. literatuur opgesteld. Dit heb ik uitgevoerd en geevalueerd. Ditzelfde heb ik voor een leerling met een lees- en schrijfachterstand gedaan. Hiervoor heb ik ook hulp van de IB-er ingeschakeld.

Om de leesontwikkeling van leerlingen te bevorderen heb ik voor een leerling een hulpplan en lessenreeks opgesteld met behulp van het RALFI lezen. Dit was een opdracht voor Nederlands zorgverbreding.

Bewijs: Onderzoek rekenachterstandOnderzoek achterstand taalontwikkelingNederlands zorgverbreding

Maak een gratis website Webnode