Niveau 5

Aan deze competentie heb ik voornamelijk in groep 4 kunnen werken. Hier kreeg ik de ruimte en had ik de inzichten om elke leerling goed te kunnen volgen in zijn leer- en ontwikkelingsproces. Dit deed ik door observaties te doen tijdens het lesgeven. Daarnaast heb ik de leerlingen toetsen laten maken, deze heb ik ook nagekeken en bekeken wat elke leerling lastig vond. Ik heb alle toetsresultaten verwerkt in het leerlingvolgsysteem. Op basis van de toetseno kon ik extra oefeningen geven als ik dat nodig vond. Ook heb ik met al mijn bevindingen de rapporten aan het eind van het jaar ingevuld voor de leerlingen. Ik heb dit besproken met de groepsleerkracht, voor het geval zij het ergens niet mee eens was. Echter was het niet nodig om iets te veranderen. In de rapportgesprekken heb ik kunnen verantwoorden aan ouders waarom ik een rapport op die manier had ingevuld. 

Ook in mijn LiO-2 beoordeling komt naar voren dat ik zicht heb op wat kinderen leren en op hun ontwikkeling.

Bewijs: LiO-2