4a voorbereiden van onderwijs

Lessen zo kunnen voorbereiden, organiseren en evalueren, dat:

- De beginsituatie juist kan worden vastgesteld

- De lesopzet aansluit bij de product- en procesdoelen

- De les een goede tijdsplanning kent

- De leer- en onderwijstijd effectief wordt benut

- De les afgestemd is op de ontwikkelingsfase van de kinderen

- Rekening wordt gehouden met verschillende leerstijlen en niveau’s van de leerlingen

- De lesopzet ruimte biedt voor een optimale interactie

- De les voldoet aan pedagogische en didactische uitgangpunten.

 

1

2

3

4

5

Kent/is zich

bewust van de

aspecten die bij een

lesvoorbereiding aan

de orde komen

Kan de aspecten

toepassen in

schriftelijke lesvoorbereidingen

Kan de aspecten van

de

lesvoorbereiding

‘vertalen’ in de

lesvoorbereiding van

de eigen groep

 

Kan de lesvoorbereiding

uitvoeren

volgens plan.

Kan de

lesvoorbereiding

uitvoeren, eventueel

bijsturen, qua

proces en product

 

Maak een gratis website Webnode