4a voorbereiden van onderwijs
Lessen zo kunnen voorbereiden, organiseren en evalueren, dat:
- De beginsituatie juist kan worden vastgesteld
- De lesopzet aansluit bij de product- en procesdoelen
- De les een goede tijdsplanning kent
- De leer- en onderwijstijd effectief wordt benut
- De les afgestemd is op de ontwikkelingsfase van de kinderen
- Rekening wordt gehouden met verschillende leerstijlen en niveau’s van de leerlingen
- De lesopzet ruimte biedt voor een optimale interactie
- De les voldoet aan pedagogische en didactische uitgangpunten.
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
Kent/is zich bewust van de aspecten die bij een lesvoorbereiding aan de orde komen |
Kan de aspecten toepassen in schriftelijke lesvoorbereidingen |
Kan de aspecten van de lesvoorbereiding ‘vertalen’ in de lesvoorbereiding van de eigen groep
|
Kan de lesvoorbereiding uitvoeren volgens plan. |
Kan de lesvoorbereiding uitvoeren, eventueel bijsturen, qua proces en product |