Niveau 5
Voor mijn afstudeeropdracht heb ik een onderzoek gedaan naar aanleiding van tegenvallende Cito-scores op het gebied van studievaardigheden op de Elisabeth-Paulusschool in Amsterdam. In het onderzoek heb ik de gebruikte methodes van de school, de ervaringen en het handelen van de leerkrachten en ten slotte de ervaringen van leerlingen vergeleken met elkaar. Van daaruit heb ik een conclusie en mijn aanbevelingen geschreven die de school, de leerkrachten en de leerlingen kunnen helpen zich beter te ontwikkelen op het gebied van studievaardigheden.
Ook heb ik mij verdiept in individuele leerlingen en aan de hand van hulpplannen een bijdrage geleverd aan de ontwikkeling van leerlingen. Zo heb ik bijvoorbeeld een leerling met een rekenachterstand en een leerling met een taalachterstand geholpen. Daarnaast heb ik een leerling met een leesachterstand in combinatie met andere leerlingen begeleid door middel van het RALFI lezen. Dit is terug te vinden in het Nederlands zorgverbreding verslag.
Bewijs: Afstudeeropdracht studievaardigheden, Onderzoek rekenachterstand, Onderzoek achterstaand taalontwikkeling, Nederlands zorgverbreding